نحوه تعویض درب ضد سرقت با درب قدیمی چگونه انجام می‌پذیرد؟ درباره انواع درب ضد سرقت چه اطلاعاتی دارید؟ رگلاژ درب ضد سرقت چه زمانی تنظیم می‌شود؟

پس از اتمام مراحل ساخت خانه‌ها شاید، اولین کاری که انجام می‌دهند، نصب درب ضد سرقت باشد، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که درب ورودی منزلتان از نوع درب‌های قدیمی است، باید به فکر تعویض درب معمولی با درب ضد سرقت عالی باشید؛ بنابراین این مهم‌ترین اقدامی است که باید هر چه سریع‌تر انجام بگیرد. چرا که بعد از پایان مراحل احداث آپارتمان، تأمین امنیت خانه در اولویت قرار می‌گیرد.

ممکن است با خود بگویید که آیا تعویض درب‌های ضد سرقت یا درب‌های قدیمی امکان پذیر است یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله. البته باید به نوع درب خانه خود توجه داشته باشید، شاید برای تعویض آن باید اقدامات خاصی را انجام دهید. در ادامه مقاله توضیح خواهیم چگونه با در نظر گرفتن ابعاد درب ضد سرقت آن را با درب معمولی تعویض کنید.
کاملاً روشن است که درصد امنیت درب‌های ضد سرقت در مقایسه با درب‌های قدیمی امنیت بیشتری دارند. انواع درب ضد سرقت ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شوند، هر چه سریع برای خرید و نصب آن‌ها اقدام کنید. درب‌های ضد سرقت در طرح و رنگ‌های زیبایی روانه بازار می‌شوند و یکی از مهم‌تری مزایای این درب‌ها عایق بودن آن‌ها است.

نکات کلیدی جهت نصب درب ضد سرقت

در زمان نصب درب‌های ضد سرقت باید ابعاد درب معمولی و چهارچوب آن توجه داشته باشید و آن را به طور دقیق اندازه‌گیری کنید. در صورتی که اندازه و ابعاد چهارچوب با ابعاد درب ضد سرقت در تناسب بود، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان آن را روی چهارچوب درب نصب کنید. در نتیجه در این نوع روش نیازی به هیچ گونه تخریبی و ایجاد تغییر در ابعاد و اندازه چهارچوب نیست.
معمولاً درب‌های ضد سرقت در بازار با توجه به سفارش‌های مشتریان تولید می‌شوند، در این صورت مشکل خاصی برای نصب آن‌ها وجود ندارد. ابعاد و اندازه‌های استانداردی که برای درب‌های ضد سرقت در نظر می‌گیرند عبارت‌اند از 110 الی 115 در 205 الی 215 سانتی متر. درب ضد سرقت ساخت کشور چین دارای ابعادی نظیر 210 در 105 سانتی متر می‌باشد.

نصب درب ضد سرقت

چگونه درب‌های معمولی را بدون تخریب با درب‌های ضد سرقت تعویض کنیم؟

ممکن است در زمان اندازه‌گیری متوجه شوید که چهارچوب فعلی شما با درب‌های ضد سرقتی که در بازار دیده‌اید هم اندازه نباشد، در این صورت می‌توانید از سه راهکار استفاده کنید و درب قدیمی منزل خود را تعویض کنید.
شما پیش از خرید درب ضد سرقت ابتدا باید چهارچوب درب را به طور کامل اندازه‌گیری و با توجه به ابعادی که دارد سفارش درب هوشمند ضد سرقت خود را اعلام کنید. اگر درب مورد نظر خود را متناسب با ابعاد چهارچوب درب در نظر بگیرید، به هنگام نصب، نیازی نیست که چهارچوب را تخریب کنید.
اگر اندازه چهارچوب درب نسبت به اندازه درب ضد سرقت هوشمند شما بزرگ‌تر باشد، باز هم بدون کوچک‌ترین تخریب می‌توانید آن را نصب کنید. در چنین شرایطی کافیست که چهارچوب را با استفاده از ابزارهای مورد نیاز به قطعاتی مانند قوطی جوش بدهید. در این صورت می‌توانید درب جدید ضد سرقت را نصب کنید.
ممکن است اندازه چهارچوب شما در مقایسه باید درب مورد نظر شما کوچک‌تر باشد. در اینجا باید در بخش قابله‌ای چهارچوب را برش دهید، سپس می‌توانید بدون هیچ گونه تخریبی درب مورد نظر خود را نصب نمایید.

در چه صورت تعویض درب ضد سرقت با درب معمولی به تخریب نیاز دارد؟

شما تنها زمانی می‌توانید درب هوشمند ضد سرقت را با درب معمولی تعویض کنید، که چهارچوب درب کوچک‌تر از سه سانتی باشد. در چنین شرایطی راهی جز خرابی چهارچوب ندارید، با تخریب و نصب یک چهارچوب جدید، می‌توانید نصب درب ضد سرقت مشغول شوید.

بهترین درب ضد سرقت کدام است؟

درب‌های ضد سرقت در انواع درب ضد سرقت ایرانی، چینی و درب ضد سرقت ترک در بازار ایرانی عرضه می‌شوند. هر کدام از درب‌ها با توجه به کیفیت و مزایایی که دارند، از نظر قیمت با هم متفاوت هستند. شما پس از بررسی انواع درب ضد سرقت می‌توانید بهترین نوع آن را خریداری کنید.

چه زمانی رگلاژ درب ضد سرقت به خوبی انجام می‌شود؟

شما به عنوان نصاب درب باید بتوانید ارتفاع درب را به خوبی تنظیم کنید و مشکلات که در قسمت لولاها وجود دارد را به طور کامل برطرف کنید، در این صورت حالت تعادل و توازن متناسبی میان قطعات مختلف درب ایجاد می‌شود، که می‌گویند رگلاژ صورت گرفته‌است. به عبارتی دیگر با تنظیم تمام قطعات، رگلاژ درب ضد سرقت برقرار می‌شود.

 

رگلاژ درب ضد سرقت

تعویض درب ضد سرقت با در معمولی شامل چه مراحلی می‌شود؟

برای تعویض درب قدیمی با نوع ضد سرقت آن، باید درب قدیمی را به طور کامل بردارید و چهارچوب درب را آماده کنید، پس از آن می‌توانید در جدید را نصب کنید. در ادامه به مراحلی که در زمان نصب درب ضد سرعت باید انجام دهید، اشاره کرده‌ایم.
در اولین مرحله نمایندگی مورد نظر شما، نصاب را به همراه درب به منزل یا محل کار شما می‌فرستد، بعد از آن نصاب اقدام به اندازه‌گیری چهارچوب در می‌کند. البته اغلب چهارچوب‌ها با درب‌های ضد سرقت هم اندازه هستند، اما بهتر است بررسی مجدد آن توسط نصاب انجام بگیرد. در صورتی که اندازه و ابعاد چهارچوب با ابعاد درب ضد سرقت هم اندازه باشد، نصاب می‌تواند در طول مدت سه الی چهار ساعت درب جدید را نصب کند.

اگر چهارچوب نیاز به تغییرات داشته باشد، باید بین چهارچوب و قوطی آهنی جوشکاری انجام می‌گیرد و یا بخش قابله‌ای آن بر داده می‌شود. ممکن است برای شما سؤال مطرح شود که آیا چهارچوب درب معمولی شما برای امنیت خانه مشکل ایجاد نمی‌کند؟ اگر پس از نصب درب ضد سرقت، مقاومت و استحکام چهارچوب توسط مصالح و ملات ریزی به خوبی تأمین شود، در آینده مشکلی به وجود نخواهد آمد.

نتیجه‌گیری

به طور کلی نصب درب ضد سرقت به پنج مرحله نیاز دارد، در اولین گام باید چهارچوب ضد سرقت را بسازید و نصب کنید. در گام دوم قفل و دستگیره نصب می‌شود، سپس برای نصب لولا باید اندازه‌گیری کنید. بعد از آن با استفاده روش‌های رول بولت یا جوش صورت، نصب درب ضد سرقت انجام می‌شود.
همان طور که مطالعه کردید، در این مقاله به نحوه تعویض درب‌های ضد سرقت با درب‌های قدیمی صحبت کردیم. بعد از آن اشاره‌ای به تنظیم رگلاژ درب ضد سرقت داشتیم، سپس درباره ویژگی‌های انواع درب ضد سرقت، اندازه‌گیری و ابعاد درب ضد سرقت با چهارچوب موجود صحبت کردیم. اکنون نوبت شما است که نظرات و پیشنهادات خود را برای ما در گروه صنعتی درکو به اشتراک بگذارید.

مطالعه بیشتر:

رنگ بندی درب ضد سرقت

نحوه تعویض مغز قفل درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست و چه ساختاری دارد؟

درب ضد سرقت لوکس

قفل درب ضد سرقت

دستگیره درب ضد سرقت

کلید درب ضد سرقت

 

 

امتیاز دهید post