یکی از انواع درب هایی که در برابر آتش مقاومت زیادی از خود نشان می دهد درب ضد حریق می باشد. این نمونه درب ها دچار آسیب نمی شوند و مقاومتشان بسیار عالی می باشد. بسیاری از افراد به این درب ها درب های دودبند نیز می گویند، چرا که دود آتش وارد این درب ها نمی شود. استفاده کردن از درب های ضد حریق در بسیاری از ساختمان های توصیه می شود. شما می توانید درب های ضد حریق را در ساختمان های مسکونی، ادارات، بیمارستان ها و … نصب کنید. جنس این نمونه از درب های ساختمانی از فولاد می باشد که روی آنها را با رنگ های کوره ای پوشش داده اند.

یکی از مهمترین تجهیزاتی که درون درب ضد حریق به کار گرفته شده است پشم سنگ می باشد. پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی شناخته می شود که درون درب ها به کار می رود. پشم سنگ حدود 4 ساعت می تواند در برابر دمای 800 درجه سانتی گراد مقاومت زیادی از خود نشان دهد. درب هایی که ضد حریق هستند را بر اساس استانداردهای جهانی تولید و راه اندازی می نمایند. استانداردهای درب های ضد حریق باید بدانید که هرساله به روز می شود و به همین دلیل شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین نمونه های آنها را روی بیشتر ساختمان ها با خیال راحت نصب کنید.

مطالعه بیشتر: مشخصات فنی درب ضد حریق

ویژگی های درب ضد حریق چیست ؟

شما باید به خوبی بدانید که درب های ضد حریق تفاوت زیادی با درب های ضد سرقت دارند. درب هایی که ضد حریق هستند را با استفاده از متریال های خاص و منحصر به فردی تولید و طراحی می کنند. درب های ضد حریق مقاومت زیادی دارند و در صورتی که بسته باشند آتش درون ساختمان را به اطراف منتقل نمی کنند. هر یک از انواع درب های ضد حریق در پاگردهای ساختمان ها نصب می گردند تا از ورود آتش به درون ساختمان جلوگیری کنند. درب هایی که ضد حریق هستند را به عنوان عایق آتش و دود می شناسند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که درب های ضد حریق دارند این است که با استفاده از فولاد تولید و طراحی شده‌ اند.

 

درب ضد حریق چیست

مطالعه بیشتر: درب ضد حریق از چه موادی ساخته شده است؟

درب های ضد حریق اندازه ها و مدل های متنوعی دارند که هر یک از آنها دارای ویژگی های خاصی می باشند. شما باید به خوبی بدانید که قیمت درب های ضد حریق به مدل آنها بستگی دارد. برخی از مدل های درب های ضد حریق هزینه خریداری شان تا حدودی بالا می باشد. در صورتی که شما می‌ خواهید ساختمان های خود را در برابر آتش سوزی ایمن نمایید باید بدانید که نصب درب های ضد حریق بهترین انتخابی هستند که می توانید داشته باشید.

انواع درب ضد حریق

درب هایی که ضد حریق هستند به طور معمول از نظر کاربرد و ویژگی هایی که دارند به چهار دسته تقسیم بندی می شوند. هر یک از دسته بندی های متنوع درب های ضد حریق دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشند. از جمله مهمترین دسته‌ بندی‌ های درب های ضد حریق عبارت است از :
1. یکی از مدل های درب های ضد حریق مدل های ساده می باشد که برای خروج اضطراری در ساختمان های مسکونی، اداری و هتل ها نصب می شوند. این نمونه درب های ضد حریق مقاومت زیادی در برابر آتش دارند و با استفاده از بهترین متریال ها تولید و طراحی شده‌ اند.
2. برخی دیگر از درب های ضد حریق مخصوص استفاده در نیروگاه ها می باشند. این نمونه درب های ضد حریق مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش با قدرت زیاد دارند. در نیروگاه‌ ها خطر آتش سوزی بسیار بیشتر از ساختمان‌ های مسکونی می باشد و به همین دلیل درب های ضد حریق نیروگاه‌ ها را با بهترین متریال ها تولید کرده‌ اند.3. درب های ضد حریق بیمارستانی یکی دیگر از مدل های این نمونه درب ها به شمار می رود که در اندازه های متنوع تولید می‌ شوند. بسیاری از بیمارستان ها برای اینکه امنیت ساختمان را افزایش دهند از این نمونه درب ها را استفاده می ‌کنند.
4. درب های ضد حریق برای محافظت از ساختمان‌ های بزرگ و انبار‌های متنوع یکی دیگر از مدل های درب ها به شمار می رود. این نمونه درب ها را در اندازه های بزرگ تولید و طراحی می ‌کنند تا مقاومت زیادی در برابر آتش داشته باشند.

 

درب ضد حریق

شما باید به خوبی بدانید که درب های ضد حریق مدل های چوبی و شیشه ای دارند. درب هایی که شیشه‌ ای هستند در ساختمان های مسکونی و اداری کاربرد بیشتری دارند. این نمونه درب ها در راه پله ها نصب می کنند. درب های ضد حریق چوبی ساخت بسیار آسانی دارند و به سادگی قابلیت نصب خواهند داشت. بر اساس نوع ساختمان خود می توانید یکی از درب های ضد حریق چوبی یا شیشه ای را نصب کنید.

قیمت درب ضد حریق

هزینه ای که شما برای خریداری درب های ضد حریق پرداخت می کنید به فاکتورهای متنوع بستگی دارد. یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت درب های ضد حریق مدل درب ها می باشد. برخی از درب های ضد حریق که اندازه بزرگی دارند برای ساختمان هایی مانند نیروگاه ها تولید می شوند که هزینه خریداری شان بیشتر می باشد. برخی دیگر از درب های ضد حریق که شیشه‌ای و چوبی هستند نیز با یکدیگر تفاوت قیمت دارند.

همچنین باید به خوبی بدانید یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت درب های ضد حریق کیفیت آنها می باشد. برخی از درب های ضد حریق را که با استفاده از متریال های بی کیفیت تولید و طراحی کرده‌ اند مقاومت زیادی از خود نشان نمی‌ دهند و بعد از مدتی به طور کلی ساختار خود را از دست خواهند داد. آن دسته از درب های ضد حریق که با استفاده از فولاد تولید شده اند مقاومت زیادی دارند و قیمت خریداری شان هم به نسبت بالاتر می باشد.

نصب درب ضد حریق

نصب درب ضد حریق تا حدودی شبیه به درب های ضد سرقت می باشد اما شما باید بدانید که ایمنی درب های ضد حریق اهمیت بیشتری نسبت به درب های ضد سرقت دارند. بر همین اساس برای نصب درب ضد حریق باید تنها به افرادی که در زمینه نصب این نمونه درب ها تخصص دارند مراجعه کنید. استانداردهای مربوط به نصب درب های ضد حریق باید رعایت گردد تا درب ها کیفیت لازم را داشته باشند.

مطالعه بیشتر:

یزاق آلات درب ضد حریق

امتیاز دهید post