متریال هایی که برای تولید درب ضد حریق مورد استفاده قرار می ‌گیرند باید به گونه ‌ای باشند که در برابر آتش مقاومت زیادی از خود نشان دهند. اگر این متریال ها نتوانند در طولانی مدت مقاومت زیادی داشته باشند باید بدانید که کیفیت مناسبی ندارند. درب های ضد حریق برای مقاومت در برابر آتش تولید و طراحی می‌ شوند. هر یک از درب هایی که ضد حریق هستند با استفاده از اجزایی متنوعی تولید می گردند که هر یک از این اجزا باید کیفیت بالایی داشته باشند. نسوز بودن متریال ها و تجهیزات نصب شده روی درب های ضد حریق یکی از مهم ‌ترین نکاتی به شمار می‌ رود که باید تولید کنندگان به آن دقت داشته باشند. هر یک از متریال ها و تجهیزات نصب شده روی درب های ضد حریق را تولیدکنندگان باید به خوبی بشناسند و با کیفیت ترین نمونه های آن ها را انتخاب کنند.
بسیاری از افرادی که قصد خریداری درب ضد حریق را دارند و می خواهند روی ساختمان های متنوع خود نصب کنند مایل هستند که در مورد ویژگی های مربوط به نسوز بودن درب های ضد حریق اطلاعات بیشتری کسب کنند. درب های ضد حریق مواد تشکیل دهنده منحصر به فردی دارند در واقع باید بدانید که مواد تشکیل دهنده درب های ضد حریق مانند دیگر درب های ساختمانی نمی باشد. برخی از اصلی ترین نکاتی که مربوط به تولید درب های ضد حریق می باشد و متریال های به کار برده شده برای ساخت آنها را در ادامه معرفی می کنیم.

درب ضد حریق

تجهیزات و متریال های مناسب برای تولید درب ضد حریق

اگر شما می خواهید به خوبی در مورد نحوه تولید درب ضد حریق اطلاعات بیشتری داشته باشید باید متریال ها و تجهیزات نصب شده روی درب ها را بشناسید. برخی از این تجهیزات و متریال ها عبارت است از :

1. لاستیک های نسوز

لاستیک های نسوز به عنوان درزگیر درب های ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرند که کیفیت بسیار عالی دارند. نصب لاستیک های نسوز روی درب ها موجب می گردد که آتش به دیگر بخش ‌های ساختمانی نفوذ پیدا نکند. پیشگیری از نفوذ آتش و دود بستگی به نصب لاستیک های نسوز دارد. لاستیک ها به دلیل اینکه نسوز هستند کیفیت زیادی دارند و مقاومت بالایی در برابر آتش از خود نشان می دهند.

2. جک های آرام بند

جک های آرام بند به عنوان یکی دیگر از قطعات تشکیل دهنده درب های ضد حریق شناخته می ‌شوند. جک های آرام بند با استفاده از متریال های با کیفیتی تولید شده اند که طول عمر زیادی از خود نشان می دهند. با نصب جک های آرام بند روی درب ضد حریق افراد به راحتی می‌ توانند درب را باز و بسته کنند. بعد از باز کردن درب ها به دلیل وجود جک های آرام بند به صورت اتوماتیک درب ها بسته خواهند شد.

3. لنگه درب های فلزی

یکی از مهمترین و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده درب های ضد حریق باید بدانید که فلز می باشد. هر یک از لنگه های درب های ضد حریق با استفاده از فلز تولید شده است. استفاده کردن از فلز در هر یک از لنگه های درب ها موجب می گردد که درب حالت عایق مانند داشته باشد. از دیگر مواد تشکیل دهنده ای نمونه درب ها چهارچوب های ضد حریق می باشد. هر یک از چارچوب ها از جنس فلز و یا چوب هستند که ضخامت بالایی دارند. کیفیت بالایی هر یک از انواع لنگه های درب های ضد حریق بالا است و مقاومت زیادی دارند.

4. دستگیره های ضد حریق

آنتی پنتومیک یکی از مهم‌ ترین و اصلی ‌ترین متریالی می باشد که برای تولید دستگیره های ضد حریق مورد استفاده قرار می‌ گیرد. هر یک از دستگیره های درب های ضد حریق استیل هستند و کیفیت بالایی دارند. برای طراحی انواع درب ضد حریق از این دستگیره ها استفاده می کنند. عملکرد سریع و جنس بی نظیر دستگیره ها از جمله ویژگی ‌های مهم آنها به شمار می ‌رود. شما باید به خوبی بدانید که دستگیر های نصب شده روی درب های ضد حریق مدل ها و اندازه های متنوعی دارند. هر یک از مدل ها و اندازه های آن ها را بر اساس نوع درب می توانید انتخاب کنید و سفارش دهید.

5. پشم سنگ نسوز

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده درب ضد حریق که باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد پشم سنگ نسوز است. برای طراحی و تولید انواع درب های ضد حریق در اندازه . مدل های متنوع از پشم نسوز استفاده می کنند. دقت داشته باشید که هر یک از انواع درب های ضد حریق لایه میانی دارند و در این لایه میانی پشم سنگ قرار گرفته است. مقاومت درب های ضد حریق به دلیل پشم سنگ نسوز افزایش پیدا می‌ کند. پشم سنگ نسوز به عنوان یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده درب های ضد حریق معرفی می گردد. پشم سنگ نسوز در برابر آتش می تواند حدود ۲ ساعت مقاومت کند. دمای حدود ۸۵۰ درجه سانتیگراد توسط پشم سنگ نسوز تحمل می‌ شود.

6. چهارچوب فلزی

شما باید به خوبی بدانید که یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده درب ضد حریق فلز می باشد. فلز به کار برده شده درون درب ها در اندازه های متنوع تولید می گردد. برای تولید و طراحی چهارچوب درب های ضد حریق از فلز استفاده می‌ کنند. ورقه های گالوانیزه یکی از مهمترین ورق های فلزی به شمار می‌ روند که جهت تولید درب های ضد حریق کاربرد زیادی دارند. ضخامت هر یک از این ورق ها به ۲ میلیمتر می رسد. رنگ هر یک از چارچوب‌ ها را بر اساس استانداردهای مشخص شده به صورتی طراحی می ‌کنند که نسوز باشد.

درب ضد حریق مقاوم در برابر آتش

7. لولا نسوز

لولای درب یکی دیگر از قطعات تشکیل دهنده درب های ضد حریق می باشد که از جنس فلز است. درب های ضد حریق به دلیل متریال های نسوز و سنگینی که دارند دارای وزن زیادی هستند. لولا تکیه گاه امن برای لنگه درب ها به شمار می رود که نیاز است وزن زیادی را تحمل کند. بنابراین جنس لولا باید از فلزی مقاوم و سخت باشد. بسیاری از مواد تشکیل دهنده درب های ضد حریق از فلز است، چرا که فلزات در برابر دمای بالا تحمل زیادی دارد.

مطالعه بیشتر:

درب ضد حریق چیست؟

نحوه نصب درب ضد حریق چگونه است؟

یرآق آلات درب ضد حریق

درب ضد حریق در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

 

امتیاز دهید post